mindfulnessmamma

Reflektioner efter ett Zumba-pass

Kategori: Må bra






Ikväll har jag varit på mitt andra Zumba-pass! Steg som kändes smått kluriga första gången kändes genast betydligt enklare. Oj, så roligt det var!

Jag har hört de som skeptiskt sagt att Zumba inte ser ut som någon träning, att det inte kan vara jobbigt. Prova om du är skeptisk! Jag kan lova att du är rejält svettig efter ett pass och på köpet går du ut från salen med ett stort leende på läpparna och är påmind om att det verkligen finns något som heter rörelseglädje!

Träning kan vara väldigt lättsamt och roligt och behöver inte alls vara kravfyllt och fullt av måsten. Egentligen vill jag nog hellre använda mig av ordet motion eller rörelse. Mitt sätt att röra på mig, att aktivera min kropp, vill jag ska vara fullt av just rörelseglädje!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: