mindfulnessmamma

Semestern är slut...

Kategori: Allmänt



..... men det är inte sommaren!
Hela sista sommarmånaden augusti väntar nu,
med början imorgon.

Det är mycket som händer denna sista sommarmånad.
Nystart och omstart.
Sonen fyller år och börjar årskurs 2.
Dottern börjar förskoleklass.
Inga barn ska längre hämtas på förskolan,
utan nu är det skolbarn och fritidsbarn som gäller.



Nystart och omstart även för mig.
Imorgon börjar jag åter att jobbat,
men på en ny avdelning.
Ser fram emot morgondagen,
ser fram emot att träffa barn och kollegor,
men det finns en viss saknad över det jag har lämnat.

Det är bara så det är.
Det är så livet är.
Vi vänder blad och på andra sidan hittar vi något nytt.
Ibland nickar vi över det väntade,
ibland kan vi inte slita oss utan vill bara fortsätta och fortsätta.
Ibland måste vi läsa om och om för att verkligen greppa,
det vi möter.
Men hur som helst,
är varje blad med sitt innehåll en erfarenhet värd
att lägga till de andra.

Nu är det dags för mig att vända blad.
Jag vill läsa, läsa, läsa allt det nya.
Det finns så mycket spännande och roligt
jag vill ta del av!

KOMMENTARER:

  • Marion Thorneus säger:
    2011-07-31 | 22:14:34
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Det finns en mening med allt som händer, ibland ser man det inte direkt men det brukar visa sig så småningom.

    Nya vägar öppnas upp för nya erfarenheter, bekantskaper, vänskaper och upplevelser.

    är säker på att du kommer få en toppenhöst, du är så duktig på att alltid utgå från varje situation och göra det bästa av den. Lycka till imorgon!

  • Jenny (blogginnehavaren) säger:
    2011-07-31 | 22:39:24

    Tack för fina ord Marion!

Kommentera inlägget här: