mindfulnessmamma

Möte med en ny människa

Kategori: Barn och familjeliv



Idag träffade jag mitt första kusinbarn för första gången. 1 vecka gammal och så liten i denna stora värld. Det är stort. Det är så otroligt stort det här med att möta ett nytt liv, en ny människa, en ny person. Mina ögon tårades vid flera tillfällen och en och annan tår fick torkas bort. 

Den här texten som jag valt att kalla mina barn, är tillägnad mina barn, men texten är så mycket större än att bara omfatta just mina barn.



mina barn,

jag hade aldrig kunnat föreställa mig
att ens den vackraste kärleken
kunde vara så här

vacker

aldrig kunde jag heller tro
att kärleken till er
skulle kännas så tydlig
i mina händer

andetagen
som väver band kring er sömn
ger mig lugn

och allt det stora
är så mycket större
än jag någonsin förut
kunnat förstå

mina barn,
ni är svaren

på allt vad livet faktiskt är
och kärleken
den är starkast av allt

 


KOMMENTARER:

  • Marion Thorneus säger:
    2011-07-13 | 23:17:41
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Men vilken fin text, är det du som skrivit den?

  • Jenny (blogginnehavaren) säger:
    2011-07-13 | 23:23:25

    Jadå, det är jag som skrivit texten!

Kommentera inlägget här: