mindfulnessmamma

Vi lever nu

Kategori: Mindfulness




Den här lördagen toppades med en trevlig middagsbjudning, trerättersmiddag som inleddes med ost och kex med tillbehör. Vi lyxade till det och valde vin till maten båda två och tog en taxi hem. Det gjorde vi rätt i, tycker jag.




Tänk så lätt det kan vara för många att tänka till exempel något i stil med Nej, men inte ska vi väl ändå ta en taxi hem. Det är ju så dyrt, även om det råkar vara så att båda gärna skulle vilja tacka ja till ett glas vin till den goda middagen. Överhuvudtaget är det inte självklart att det reflekteras över något alternativ till att en person kör hem bilen.

Inte behöver väl jag köpa mig något nytt till den där middagen med jobbet jag ska på, kanske någon tänker-eller säger, och fortsätter Jag tar väl något gammalt jag har hängande i garderoben. Även om längtan efter något nytt som piffar upp är stor. Men jag ska väl ändå inte...

Så klart att du ska!

Jag vill slå ett slag för lite mer taxiåkande, lite fler nya blusar eller festliga toppar inför middagar och fester.
Fram för fler spontaninköp av ny frotté bara för att vi ser en läcker färg vi vill ha.
Vi behöver faktiskt inte använda handdukarna tills de blivit så tunna och uttjänta att de bara puttar runt vattnet när vi försöker torka oss.
Spara inte de dyra ljusen till sedan för att användas till finporslinet som vi ska ta fram en annan gång.

Vi lever bara en gång, kan inte bli uttjatat. Det kan aldrig bli en klycsha.
Vi behöver påminnas, ibland och igen.
Vi får inte glömma bort att det är nu och ingen annan gång det sker.
Det är det här och ingenting annat någon annan gång som är Livet.


KOMMENTARER:

  • Linda Fagervall säger:
    2011-01-18 | 15:46:43

    Håller verkligen med...helt rätt. Tänk vad tex en ny top kan göra o att båda kan ta ett glas vin till maten gör det ju ännu roligare.

Kommentera inlägget här: