mindfulnessmamma

Underbar lördag hos Mindfulnessmamman....

Kategori: Barn och familjeliv



O ja... vilken underbar, underbar lördag! Idag känner jag att jag lever.

Sluta kämpa-börja leva
är titeln på en bok jag har läst och tycker mycket om.




Jag kämpar inte lika mycket mot längre utan lever mycket mera med. Allt är inte hela tiden så himla enkelt, men genom att försöka få bort, bort, bort allt som inte känns bra gör bara allting ännu mer fyllt av det vi inte vill ha. Mer fyllt av motstånd och rädslor.

Dagen började på Inpuls där dottern gick på Funky Kidz. Under tiden passade jag på att springa till mig en hel massa energi och ny kraft på löpbandet och hann också med lite annan träning. Tänk att träning kan kännas så här roligt och inte bara fyllt av måsten.

Sedan har vi spenderat flera timmar i slalombacken hela familjen-underbart! Jag och barnen började åka slalom förra vintern och vi tycker alla att det är fantastiskt roligt.

Hemma värmde vi bastun och jag och barnen tog oss en skön eftermiddagsbastu! Som en extra lördagslyx värmde de sig varsin pizzaslice på stenarna i bastun.

 


"Visst är det mysigt det här", sade lillasyster till sin storebror, som undrade vad hon syftade på. "Att basta en sådan här härlig lördag."

En härlig lördag, det har vi sannerligen haft och har. Middagen kommer serveras en betydligt senare tid än vanligt, men det går bra det också. Och ingen av oss tänker byta om till något annat än våra sköna härliga badrockar.

Kommentera inlägget här: