mindfulnessmamma

Morgonblogg från Mindfulnessmamman...

Kategori: Allmänt


Sista dagen på julledigheten. Det har varit en härlig, så härlig ledighet. Varit tillsammans med nära och kära, familj och vänner, firat älskade dottern, firat jul- och nyår i lugn och ro, som vi vill och inte gjort saker bara för att man ska. Vi kan aldrig komma till ro i oss själva, hitta hem, om vi gör saker bara för att vi tycker att man ska. Villken frihetskänsla, i alla fall för mig, att låta bli. Jag har läst böcker, verkligen haft ro att läsa böcker, vara i bokens värld. Jag har ätit gott, mat och godsaker av olika de slag. Jag har tränat för att jag vill träna, inte för att jag tycker att jag måste.

Jag har haft tid att vara med mig själv också, ha tid för mina tankar och känslor, vara med dem, stanna upp och kanske hitta hem ytterligare en smula.



(www.barntavlor.se)


Att denna morgon mötas av orden "Mamma, vad tycker du om den här sköna dagen?" från barnet som sitter nära mig i soffan gör det inte särskilt svårt att bara njuta av den här sista dagen på julledigheten.


Kommentera inlägget här: