mindfulnessmamma

Lyxig lördagshandling?

Kategori: Allmänt






Lördagshandlingen var en storhandling. En storhandling på stormarknaden med en kundvagn som blev rejält fylld. Vara efter vara plockades ner i vagnen och jag kunde pricka av grej efter grej.

Kan det vara lyx med en storhandling på en lördag, alltså med andra ord också samtidigt som massor av andra människor? Svar: JA! Det kan det vara.

 Det kan vara rogivande. Det kan vara återhämtande. Det kan vara med lugn i kroppen jag går runt, med betoning på går, i affären och strukturerat lägger ner varorna. Jag har ingen mobiltelefon varken i jackfickan eller i handväskan. Jag tittar aldrig på klockan. Jag går i affären. Mindfulnessgår.





Igår lade tog jag bort tulpanerna som såg alltför ledsna ut.
Naturligtvis glömde jag inte bort att köpa en ny buket idag att förgylla hemmet med.

KOMMENTARER:

  • Nils Åström säger:
    2011-01-31 | 23:50:17

    Men...mobilen måste finnas där så man kan nå dig ;)

Kommentera inlägget här: