mindfulnessmamma

Ett barns födelsedag...

Kategori: Barn och familjeliv



Idag firar jag min älskade 5-åring idag!

Nog minns jag hur jag låg där halvt under täcket och väntade på att bli uppvaktad, hur jag faktiskt låtsades sova men hörde precis allting som hände utanför mitt rum. Tisslandet och tasslandet, de tysta rösterna vars ord kunde anas. Jag minns spänningen i luften, kroppen minns. Den glömmer aldrig sådant. Jag minns hur det kändes att ligga där i sängen och möta blickarna som vilade på mig, höra sången som sjöngs för mig och få presenterna som var noga utvalda just till mig. Kroppen minns det där firandet i barndomen. Det väsentliga från det.

Härlig känsla att nu få vara den som uppvaktar det väntande längtande barnet! Barnet som väntar med spänning, som uttrycker sin önskan om uppvakning vid sängen, som vill ligga kvar där halvt under täcket och invänta firandet. Barnet som vet att det kommer att få presenter och sång, kramar och pussar.

Jag önskar varenda barn i hela världen att få uppvaktas ordentligt på sin födelsedag. Varje barns kropp bör få postitiva minnen som dröjer sig kvar, länge, länge och som sedan kan få bli ihågkomna då och då, till exempel när det som vuxen får fira sina egna barn födelsedagar.



 
Kommentera inlägget här: