mindfulnessmamma

Mindful parenting

Kategori: Mindfulness


Jag har ikväll beställt boken Everyday Blessings, en bok som jag läste om för första gången för ganska länge sedan men inte tagit mig för att skaffa förrän nu. Ser fram emot att få den hem i brevlådan.

Everyday Blessings: The Inner Work of Mindful Parenting


Jon Kabat-Zinn och hans fru Myla är förgrundsgestalterna i mindful parenting. Jon och Mylas filosofi är att man genom att uppfostra sina barn själv växer som människa och de kallar barnen för live-in Zen masters. Jon och Myla menar alltså att man som barn har en förmåga att se på livet och tillvaron som vi vuxna tappar någonstans på vägen.

Inom Mindful parenting finns det något som kallas ”nybörjarsinnet”: Nya chanser kommer hela tiden. Det är aldrig för sent att ändra sig och bli den ansvarstagande förälder man vill vara.

Kommer naturligtvis att skriva om boken här på bloggen när jag börjat bekanta mig med den. 

Kommentera inlägget här: