mindfulnessmamma

Ljuvliga små stunder...

Kategori: Barn och familjeliv


Det gäller att samla på ljuvliga små stunder i livet. De finns mitt bland oss i vardagen. Det gäller att uppmärksamma dem för det de är, fantastiska små stunder!




Jag och dottern har lekt doktor. Hon har tagit hand om mig, undersökt mig och ordinerat mig vila. Hon har klagat över ont i örat idag så det vara passande med ett besök hos doktor Jenny för en undersökning. Inte ens efter en vecka hade det blivit bättre, så hon fick utskrivet penicillin.

Att möta mitt barns ögon, möta varandra i stunden, i det som sker här och nu-det är så guld värt!

Jag och sonen hade mysstund i soffan. Fick ta del av hans funderingar och nog är det mycket klokheter som vi får höra om vi verkligen lyssnar till barnen. Han undrade smått irriterat varför man ska åka iväg till hockeyarenan om man ändå bara ska bråka? Då kan man väl lika gärna stanna hemma och bråka, tyckte han. Det där pratade vi kring en stund.

Berättande och lyssnande. Skratt och bus. Små rackartyg som några små godisar i en liten skål framför TV:n en torsdagkväll. Läsning i sängen. Fina kärleksord och kramar.

Det här är livet. Och jag har det mitt framför mina ögon.

Kommentera inlägget här: