mindfulnessmamma

Alla dessa sjukdomar...

Kategori: Mindfulness





Jag tror inte jag varit med om en sådan här period av sjukdomar tidigare. Feber, förkylningar, vattkoppor, magsjukor och så vidare.... Nu har ju vi inte haft allt det där i vår familj på under sista tiden, men det är lite av det som går i vår omgivning just nu-och inte lite heller.

Hela familjen har varit sjuk. Bland barnen på förskolan är det så många sjuka, i sonens klass verkar det varit mycket sjukdomar också. Mor- och farföräldrar har blivit sjuka och min bror från Stockholm som var och träffade oss när vi var krassliga har nu också blivit sjuk. Det går runt... och de virus som går nu verkar vara väldigt seglivade.

De här orden tycker jag väldigt mycket om:




Man kan ju bli otroligt less när sjukdomar går runt, runt. När förkylningar är envisa som bara den, när orken inte tycks vilja komma tillbaka fullt ut är det ett ypperligt tillfälle att öva acceptans.

Hur mycket vi än inte vill ha kvar det vi faktiskt har i form av krämpor, kan vi inte trolla bort dem. Det kan finnas sätt att lindra, men vi kan bara inte knäppa med fingrarna och så är det vi vill ha bort borta.

Det är som det är, är ord som hjälper mig i min vardag med att inta ett accepterande förhållningssätt. Kanske kan de även ge dig något någon gång?

Kommentera inlägget här: