mindfulnessmamma

Mera mindfulness och sånt

Kategori: Mindfulness


Nu ska det bli så. In med mera mindfulness och annat gott för välmåendet. Det har blivit alldeles för lite tid för mindulness- och avslappningsövningar på sistone. Och ändå tar det så lite tid.

Det är inte på något sätt så egentligen, att tiden inte alls har funnits. Jag har inte tagit mig tiden. Livet handlar så mycket om prioriteringar.

En läkare jag träffade idag sade något som jag lägger på minnet. Parkera. Apropå tankar som dyker upp på fel plats, på fel tid, när jag ändå inte kan göra någonting åt saken. Parkera tankarna. Jag kunde liksom se framför mig hur jag snirkligt lyckas fickparkera på en riktigt svår plats.

Parkera. Slå av bilen, ta ut nyckeln, dra åt handbromsen och kliv ur. Så kan man faktiskt göra när tankeverkamheten arbetar alltför febrilt.




Kommentera inlägget här: