mindfulnessmamma

Idag måndag är jag glad för att...

Kategori: Måndagslistan



* jag trivs så bra på jobbet! Ny avdelning från och med förra veckan och allt känns hur bra som helst!

* jag äntligen tagit mig för att boka tid för kinesiologi. På torsdag ska jag på mitt första besök. Spännande!

* resten av familjen är lediga i ytterligare två veckor, även om jag är åter tillbaka på jobbet. Härligt för barnen att få ett så här långt sommarlov!



Måndagslistan är ett sätt att lyfta fram det positiva i livet i början av en ny vecka! Att fokusera på det positiva kan inte göra oss människor annat än gott. Det är så lätt att glömma bort att uppmärksamma och se vad vi faktiskt har att uppskatta. Det är lätt hänt att bara vara och att bara göra, utan att riktigt vara vaken för det som sker. Att glömma bort att vara medvetet närvarande.

Så vitt jag vet är det på bloggen jennyn som måndagslistan började, en blogg som tyvärr ligger nere för tillfället nu. Listan var en så bra grej och något som jag tycker passar bra in på min blogg. En bra start på mina veckor tycker jag, redan nu efter två måndagslistor.

Kommentera inlägget här: