mindfulnessmamma

Bara ta det piano...

Kategori: Barn och familjeliv


Skolstarten suger tydligen musten ur barnen, särskilt för den som är alldeles ny i skolvärlden. Jag förstår det! Tänk så mycket nytt att vänja sig vid, så många nya rutiner att lära sig och så många nya intryck. Min plan var att gå på yoga idag och att barnen skulle få följa med på Inpuls, men jag insåg ganska snabbt i eftermiddag att de planerna inte var menade att fullfölja.

Det går inte att få ihop allt. Det skulle inte bli en bra yogastund för mig om jag åkte iväg och visste att barnen egentligen hade mått bäst av att vara hemma och behövt få göra en tidig kväll.






Ibland är det bara bäst att ändra sina planer. Ibland är det bättre att ta det piano framför att vara på vift. Jag ska ge mig själv en stund med kroppsscanning ikväll när barnen sover sött i sina sängar.

Kommentera inlägget här: