mindfulnessmamma

Tankar kring ett dop

Kategori: Barn och familjeliv


Idag har jag och barnen varit på barndop. Det är något alldeles särskilt ljuvligt över dessa barndop. Så vackert, så rörande! Att bara möta det här lilla barnet med blicken inför dopgudstjänsten, det lilla barnet i sin vackra dopklänning, känns i hjärtat. Det är något som händer som nästan går att ta på. Det är ju livet. Livet i sin fulla prakt.

På dagens dop sjöngs det så fina sånger. Du vet väl om att du är värdefull är så vacker. Den sången brukar jag sjunga vid min dotters sängkant vissa kvällar. Hon tycker så mycket om den och brukar be mig sjunga den. När solisten sjöng den i kyrkan idag, satt hon intill mig och sjöng med.

Solisten sjöng också Mojjes underbara Theos sång som han skrivit till sin son. Den är verkligen fin.





Kommentera inlägget här: