mindfulnessmamma

Känn rädslan men våga ändå

Kategori: Mindfulness

Tidigare inbillade jag mig att akupunktur är någonting som skulle göra väldigt ont, vara nästintill plågsamt. Jag trodde knappast att det var något jag skulle prova och att jag dessutom rent av skulle börja tycka om akupunktur-den tanken hade jag nog aldrig ens närmat mig innan jag provade akupunktur för första gången.  Det visade sig snart att jag hade väldigt fel på alla fronter.

I morse har jag varit på akupunkturbehandling ännu en gång, inte min första och inte den sista. Jag når sällan sådan fullkomlig avslappning som när jag ligger på britsen med nålarna i kroppen. Kroppen sjunker djupare och djupare ner i underlaget ju längre jag ligger med nålarna i kroppen och jag känner mig långa stunder fullkomligen här och nu.



Detta är bara ett exempel på att saker och ting inte behöver vara som man föreställt sig. Det behöver inte ens vara i närheten av vad man föreställt sig. Om jag inte gett behandlingsformen en chans den första gången den kom på tal hade jag gått miste om det jag får av den idag.



De här orden försöker jag bära med mig i vardagen att ha hjälp av i olika situationer där modet måste bli större än rädslan.  

Känn rädslan-men våga ändå!
Känns rädslan-men gör det ändå!





Kommentera inlägget här: