mindfulnessmamma

Mera tankar om månen

Kategori: Allmänt





(www.bildakuten.se)


Månen i dagsljus.

Det verkar som att smittar av sig, min medvetenhet kring månen. Barnen är väldigt uppmärksam på den när vi är ute och kör bil.

Idag skulle vi lämna lillasyster på förskolan, jag och storebror, innan vi skulle vidare till bilbesiktningen. När vi hade lämnat henna och körde vidare noterade sonen månen och konstaterade att han tycker att det ser ut som om månen rör sig hela tiden. Jag tycker om att ha månen med oss när vi kör bil sade jag. Jag också, svarade han. Det blev ett nära mysigt samtal om månen. Den visar oss vägen tyckte han.

Det är som att månen är vår vägvisare. Vackra ord från en 7-åring.

Han undrade om vi inte kunde följa månen och se vart vi hamnar.
Kommentera inlägget här: