mindfulnessmamma

Om födelsedagar...

Kategori: Allmänt






Det är något fint över födelsedagar, om vi bortser från presenter, tårtor, kaffe och saft. Det fina med födelsedagar är att vi träffas, att vi tar oss tid, firar vår vän, vår familjemedlem eller vår käresta. Vi visar omtanke, att vi vill ge vår tid till den som fyller år, att vi vill vara en del av hans eller hennes tid. Jag tycker att vi ska fortsätta fira, om du är en av dem som ibland säger "det är inte något att fira längre"-fira!

För övrigt tycker jag att det är fantastiskt roligt att få ge bort presenter! Att omsorgsfullt välja ut presenten till jubilaren, att göra ett fint paket och att sedan få ge bort det. Jag tror faktiskt att människor i allmänhet känner större tillfredsställelse av att ge än att få.





Idag skickar jag varma grattiskramar till min fina vän Marion!


Kommentera inlägget här: