mindfulnessmamma

Heja Stadium!

Kategori: Allmänt

 
 
Jag postade mitt inlägg Stadium-en butikskedja för alla? på Stadiums facebooks-sida med några frågor. Jag ville få svar på hur de tänker kring det jag skriver om i mitt inlägg.  En butik för alla, hur? Jag undrade hur de tänker kring att en som kedja som även riktar sig till unga visar en så ensidig bild av kroppars utseende? Jag förklarade att många förfäras över bilderna som visas på TV-reklamen just nu.

Det dröjde faktiskt inte särskilt länge innan det kom ett svar från Stadium:

"Hej Jenny, stort tack för såväl din kommentar som blogginlägg. Vi har valt modeller som vi hoppas och tror ska skapa ett fokus på modet. Våra modeller ska stå för ett aktivt, roligt och hälsosamt liv.

Vi har däremot förstått att vissa kunder blivit upprörda av vårt val av modeller vilket känns tråkigt och är något vi beklagar och ber om ursäkt för. Vår avsikt har aldrig varit att förmedla ett osunt kroppsideal. Som sportvarumärke vill vi alltid inspirera till ett aktivt liv via hälsosamma modeller och strävar efter att presentera mångfald i våra olika kampanjer. Vi lyssnar givetvis till kritiken, har slutat sända reklamen på TV och ska se över våra val av modeller till nästa års kampanj. Vänliga hälsningar, David"

Det här känns som ett seriöst svar. Som att de faktiskt tar mina synpunkter på allvar, som att de faktiskt lyssnar in kritiken. Jag och föreningen Frisk och Fri som jag representerar är glad över att TV-reklamen är borta och hoppas nu att framtida kampanjer visar på en större mångfald av kroppar. Heja Stadium, hoppas flera butiker/företag kan ta efter er!
 
 
 
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: