mindfulnessmamma

Var tacksam för den kropp du har.....

Kategori: Allmänt

 
 
.... och var nöjd med den du är! Du är bra nog!
 
 
Jag lovar att den här videon kommer att beröra dig. Jag kan se den om och om igen.
 
 
 
 
 
 
Himmel så gärna jag vill vara med och göra något för att andra människor ska veta att de är bra just the way they are. Jag vet hur ont det kan göra en att tänka negativa tankar om sig själv och att inte vara vän med sig själv.
 
Värdet sitter inte i utseendet eller prestationer. Verkligen, verkligen inte och det kan inte sägas för många gånger. Periodvis får jag kämpa mot den där duktighetshetsen, fortfarande, trots att jag vet och med förnuftet är övertygad om att jag inte är värd mer för att jag gör mer och bättre. Men ändå. Jag behöver påminna mig om att jag är bra nog, för jag vet att mitt värde varken sitter i kilon, klädstorlekar eller prestationer och det har aldrig gjort det, på riktigt. Bara i mina tankar till den mildra grad att det blev en slags verklighet.
 
 
Ta dig tid och se videon, 4 minuter som kan bli betydelsefulla.
 
 
 
Kommentera inlägget här: