mindfulnessmamma

Blandade känslor hos ett mammahjärta

Kategori: Barn och familjeliv

 
En klump i magen.
 
På måndag resser jag till Izmir i Turkiet tillsammans med tre underbara kollegor och jag vet att jag kommer trivas med mitt fina resesällskap. Jag kommer att träffa trevliga montessorivänner från Slovakien och Turkiet på plats i Izmir och jag kommer att få uppleva mer värme än jag gjort på länge. Jag kommer att få se en del av världen jag aldrig sett förut och jag kommer att få andas in ny luft och samla nya erfarenheter.
 
 
Men. Men. Men. Det är så mycket blandade känslor i min kropp just nu. En klump i magen. Jag kommer inte att träffa min underbara familj från och med måndag morgon till och med söndag morgon. Det är många dagar. Jag har aldrig, aldrig varit ifrån dem i närheten av så länge och min kropp skriker att det inte är det så det ska vara. Samtidigt vet jag att en här chansen kanske aldrig kommer tillbaka. Jag vet att jag kommer att få med mig upplevelser och erfarenheter som kommer att föra något gott med sig och att det kommer vara så underbart härligt att se fina mysiga vackra familjen igen.
 
Men ändå. Ändå känns det jobbigt. Och jag vet allt det där med att barnen kommer att ha det bra, att de är med personer de är trygga med under hela veckan, att deras pappa har full koll och att jag är helt trygg med att de sover hos mormor och morfar. Men ändå. Det är i mammahjärtat det känns. Det måste väl få kännas antar jag, bara känna och veta att jag överlever. Att försöka stilla mitt dåliga mamma-samvete så gott jag bara kan. En familj ska vara tillsammans och mina älskade är det bästa jag har. Längta och sakna är inte farligt i sig, men längtan och saknad kan göra ont. Även så här i förväg.

KOMMENTARER:

  • Jota säger:
    2013-05-05 | 08:32:27

    Förstår helt vad du menar, men ingen blir lyckligare för att du åker iväg med dåligtsamvete.
    Åk iväg och njut, ha trevligt med nya inspirerande och kunniga människor, stanna i stunder och känn efter.
    Ha en jätte trevlig resa kram lilla jag

Kommentera inlägget här: