mindfulnessmamma

Tröstande, lugnande, peppande ord

Kategori: Tänkvärda ord

 
 
Det är långt ifrån en hemlighet. Jag älskar ord. Jag är lite av en ordsamlare. I perioder har jag haft en liten bok vid min sängkant där jag kunnat skriva upp ord jag kommer på. Ord jag vill notera ner för att inte glömma dem till morgonen därpå. Det kanske är dags att börja med det igen för jag vet inte hur ofta jag kommer på något jag vill minnas just när jag lagt mig i sängen. Det är liksom som att kreativiteten får ny kraft just då.
 
 
Ord kan verkligen betyda mycket för mig. Trösta, lugna, peppa. Precis som musik.
 
Förtröstan. Det är vad jag känner när jag läser orden jag idag läste på Maria Helanders fina blogg.
 
 
 
 
Liksom en det kommer att ordna sig-känsla över orden.
 
 
Det är inte på något sätt så att det friska livet betyder att allt alltid är en dans på rosor. Konsten i det friska livet är att inte ta till gamla tiders destruktivitet för att hantera divsere svårigheter. Det handlar om att välja nya vägar och hålla sig kvar på dessa nya och rätta vägar. Hålla fokus på vad som är rätt för just mig. Kunskapen som erfarenheten fört med sig hjälper till att se fallgropar på ett sätt som jag inte gjort förut.
 
Men ändå, livet går upp och livet går ner. Sådant är livet.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: