Paus

 
 
 
Det här är vad som gäller nu.
 
 
 
 
Besök 1 hos sjukgymnast idag. Jourmottagning på min vårdcentral och jag träffade en sjukgymnast som det kändes riktigt bra med. Besök 2 blir nästa vecka. Jag ska vila från löpbandet tills vidare när jag blev varse om att det faktiskt kan fördröja förbättringen om jag springer trots smärta. Det kan inte vara farligt, men det kan göra att det tar längre tid att bli bra.
 
Överbelastning. Jag ger mig. Det har varit så roligt att springa och känts så bra att jag har sprungit för mycket. Mer än vad min kropp var redo för. Tyvärr.
 
Lyssna till kroppen är det bästa jag kan göra nu. Ska fokusera på annan typ av träning ett tag och sedan återta löpningen så fort det är tid för det.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jota

Så skönt att du fick träffa en bra sjukgymnast som kan hjälpa dig så du blir bra igen.
Det är nog lätt att bli lite ivrig när man känner flytet i löpningen när det är så där skönt och man känner sig starkare än någonsin.
Men det är ju trotts allt en väldig belastning i nedslaget just på knäna hörde någon stans att det blir en belastning på 5 ggr sin vikt, så man får vara försiktig.
Var rädd om din fina starka kropp den ska ju hålla måååånga år till.
Lev väl och fånga stunder av välmående!
Ha en riktigt fin helg
Kram lilla jag

Svar: Tack för ännu en fin och gullig kommentar! Helgen är lugn och skön med krassliga barn här hemma.
Kram
Mindfulnessmamma

2013-03-22 @ 07:37:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0