mindfulnessmamma

Corpo by Cerboni, alla kroppars lika värde.

Kategori: Ätstörningar

 
 
I veckan kom min beställning från Corpo by Cerboni, mot kroppsideal, ätstörningar och självskadebeteende och idag invigde jag det här underbara halsbandet.
 
 
 

 

CORPO BETYDER KROPP PÅ ITALIENSKA.

corpo smycke anorexi bulimi ortorexi skönhetsideal

Vi föds alla i en kropp och alla är vi helt olika och unika. Din kropp passar just dig och dina behov. Det spelar ingen roll om du är lång, kort, smal, tjock eller om du saknar armar och ben, det enda som spela någon roll och betyder något är att ge din kropp kärlek och tacksamhet för att just den är som den är.


CORPO BY CERBONI är varumärkesregistrerat och har en designskyddad symbol där den ena armen är lång och den andra armen kort det samma gäller benen. Det här syftar på att ingen är perfekt utan alla är vi olika och har olika hinder i livet. Då du lär känna din kropp och älskar den så kommer den leka vidare med dig. Sluta jämföra dig med andra och börja lyssna på ditt inre, dina behov och dina drömmar för det är då din kropp och själ kan leva optimalt.



 

 
 
Självklart känns det bra att bära detta halsband! Jag är tacksam över min kropp och allt den klarar av. Idag kan jag säga att jag trivs i min egen kropp och verkligen mena det, och jag känner mig fri istället för fången i den. Det känns stort!
 
 

 

 

KOMMENTARER:

  • Maria säger:
    2013-03-11 | 11:15:44
    Bloggadress: http://tantengoesfit.wordpress.com/

    Vad fin!

  • Joni säger:
    2013-03-13 | 14:48:21
    Bloggadress: http://www.rationalisten.wordpress.com

    Sådant skulle jag också vilja ha..

    http://rationalisten.wordpress.com/2013/03/13/det-ar-sa-latt-att-slinka-hit-och-det-ar-latt-att-slinka-dit-du-hinner-inte-ens-blinka-forran-du-ligger-i-diket/

Kommentera inlägget här: