mindfulnessmamma

Tacksamhet i snöstormen

Kategori:

 
 
Idag var jag på gymmet som har blivit en må-bra-plats för mig. En ta-hand-om-mig-själv-plats där jag kan bli både piggare och gladare.
 
Jag fastnar inte vid speglarna för att granska och syna min kropp. Jag fokuserar på mig själv och jämför mig inte med andras prestationer och med andras kroppar Jag behöver inte göra lite till och lite till, utan att aldrig vara riktigt nöjd, eller alltid fortsätta lite mer än andra. Jag behöver inte och det är en sådan otrolig himla frihetskänsla.
 
Jag måste inte. Jag behöver inte kompensera, straffa mig själv och plåga mig själv. Allt det där är historia. Jag är vän med min kropp och jag tycker inte längre att den är fel, inte på något sätt. Den är min och vi är vänner. Jag äger ingen våg och väger mig snudd på aldrig. Jag känner ingen längtan och sätter inte likhetstecken mellan träningen och vikten.
 
Jag trodde aldrig, aldrig att jag skulle kunna ta mig hit. Det här känns som en dröm. Jag trodde verkligen aldrig att det här kunde hända i mitt liv. Överhuvudtaget inte ens i närheten. Långt bort från ens i närheten.
 
Det här är så stort att jag knappt kan greppa det.
 
 
 
 
Idag på väg från gymmet kom den över mig igen, den där tacksamheten. Där i snöstormen som yrde kring mig och på mig blev det så påtagligt och jag kände mig fullkomligt upprymd av tacksamhet. Över livet. Över friskheten. Över att jag gjort en sådan resa genom sjukdom med allt vad det har inneburit. Över att jag är vän med gymmiljön på ett sätt som jag nog aldrig förut varit.
 
Jag måste inte göra något av det jag gör jag gör just nu, men jag vill.  
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Jota säger:
    2013-01-31 | 06:55:08

    Ja tacksamhet är en underbar känsla lugn och varm.
    Idag är det dock väldigt få som stannar och njuter av den känslan många stressar mot nya mål helatiden.
    Själv är jag tacksam över att du för en tid påminde mig om hur mycket jag tycker om Du vet väl om att du är värdefull. Jag sjöng alltid den när jag mattade mina barn när de var mindre sen föll den bort. Nu lyssnar jag ofta på den igen tack för det.

    Hoppas du får en fin dag!
    Kram lilla jag

    Svar: Så glad jag blir! Jag älskar den sången.
    Mindfulnessmamma

  • johanna säger:
    2013-01-31 | 15:11:03

    härligt, grattis till att du nått så långt! hur hanterade du träning under tillfrisknandet? träna lite, ingenting alls, andra strategier?

    Svar: Tack för det! Ja, det är en himla härlig känsla! Skriver lite om det här i ett inlägg snart.
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: