mindfulnessmamma

Mindfulness på jobbet

Kategori: Allmänt, Mindfulness

 
Jag har tänkt på det en del, om att få in mindfulness på jobbet. Plötsligt händer det! Och idag hände det. Vi började vår gemensamma planering- och utvärderingsdag med att jag höll i en liten stund mindulness. Jag läste lite ur Mindfulness i vardagen av Ola Schenström för att illustrera hur det kan bli i vardagen när man inte är medvetet närvarande.
 
Jag fortsatte med att visa en bild som illustrerar vad mindfulness handlar om, en bild som jag tycker är så talande. 
 
 
 
 
 
Till denna presenterade jag en del korta fakta om mindfulness.
 
Avslutningsvis gjorde vi övningen Andrum, hämtad från Här&Nu-programmet av Ola Schenström.
 
 
 
 
Övningen var en mycket uppskattad start på dagen av flera av mina kollegor fick jag höra efteråt, vilket naturligtvis kändes bra! Detta hoppas jag kunde vara startskottet för att få in mer mindfulness på vår arbetsplats.
 
Såväl Mindfulness i vardagen som Här&Nu-programmet hittar min på Mindfulnesscenter.
 
 

KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2013-01-05 | 09:24:50
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se

    Åh, så roligt om ni börjar väva in mindfulness på jobbet, det är säkert mycket nyttigt!
    : D

    Svar: Verkligen! det tycker jag också!
    Mindfulnessmamma

  • Anna säger:
    2013-01-05 | 16:27:01
    Bloggadress: http://anna.arkblad.se

    Så tänkvärt! Alltid både lärorikt & läsvärt att följa din blogg. :)

Kommentera inlägget här: