mindfulnessmamma

Inga nyårslöften, men mål och drömmar!

Kategori: Allmänt

 
 
Vad har du gett för nyårslöfte? Den frågan är väl ganska klassisk idag.
 
Jag avger inga nyårslöften. Löften bryter man inte. Ett löfte är ett löfte. Always. Lyckas man inte med det till sig själv givna löftet kan det lätt kännas som ett misslyckande, trots att man gjort sitt allra, allra bästa. Sitt yttersta.
 
Däremot formulerar jag mål för mig själv. Jag är redo att anta nya utmaningar. En del mål är redan uppsatta mål jag ännu inte nått fram till och därför kommer att fortsätta sträva mot, andra är nya mål jag har satt upp för mig själv. Det viktiga i detta är att det handlar just om mål för mig själv. Jag gör det inte för någon annan. Jag gör det för mig själv. För att jag vill. Jag behöver inte bevisa något för någon annan. Jag gör det för min skull.
 
 
Jag vill mycket i mitt liv. Har alltid haft många drömmar. Det finns en risk att försöka göra allt på en gång när man är en person som vill så mycket och tycker så mycket är så roligt. Risken är att det blir lite gjort av mycket. Det gäller att ha fokus, en sak i taget. Fokusera på ett mål i taget. Bara det just när det sker. Sedan, ändra fokus när det är dags för det.
 
Balans och motivation. Motivationen måste finnas, men det är också en konst att finna balansen. Att inte göra för mycket bara för att viljan och motivationen är så stark. Vilan behöver få plats däremellan. Det kan vara just i andningspauserna det stora faktiskt sker också. 
 
2013, det är året när jag verkligen ska följa mitt hjärtas drömmar. Ska du?
 
 
Kommentera inlägget här: