mindfulnessmamma

Att tro att man kan bli frisk för att bli det

Kategori: Allmänt

För att man ska bli frisk från en ätstörning måste man man verkligen vilja bli frisk. För att bli frisk från en ätstörning behöver motivationen verkligen finnas. Motivation är dock lite av en färskvara. Den behöver tas om hand och när den håller på att falna behöver den något som sätter fart på motivationens låga igen. Som stöd från nära och kära och som kunnig och engagerad behandlingspersonal. Du som kämpar, säg till din omgivning när motivationen sviktar.

För att bli frisk från en ätstörning måste man också tro att det är möjligt. Så många gånger och under så lång tid jag trott att jag aldrig kunde bli riktigt, riktigt frisk. Helt och hållet fri. Så många gånger jag tvivlat. Men det gick.

Jag vet att det går. Alla ni som tvivlar på att det är möjligt, det går! Jag tvivlade också och trodde inte på alla de som sade att det visst går. Många hade ingen aning om hur de kändes i den sjukdom jag var i. Även om de kunde mycket om den hade de aldrig själva varit drabbade av den. Men jag vet hur överjävligt det kan kännas och att det går att komma genom det.

Jag vet. Jag tvivlade. Kände mig övertygad om att det var omöjligt. Jag var rädd. Så förskräckligt rädd. Som om jag stundtals stod inför livets avgrund. Men jag hittade tron. Jag fick upp hoppet. Höll kvar motivationen. Hittade skälen till att lämna sjukdomen. Och allt det där löste av varandra i perioder tills jag helt och håller bestämde mig för det friska livet.

Och jag kom i mål. Det är möjligt för dig också.



KOMMENTARER:

  • anonym säger:
    2013-01-10 | 18:53:26

    Låter hur bra och hoppfullt som helst tack för det!
    Det behövs kan jag lova.
    Har du några bra tips på hur man kommer vidare när suget efter träning är så sjukt stort att allt man känner är panik. När alla tankar säger att allt löser sig med träning. Känslan i bröstet är som en tickande bomb som vill explodera.
    Har du några tips?

    Tack för en bra blogg!
    Från Lilla Jag

    Svar: Svar finns nu på bloggen och det har jag ju förstått att du läst! Så bra!
    Mindfulnessmamma

  • Hanna säger:
    2013-01-14 | 08:02:41
    Bloggadress: http://hannabrunnegard.blogspot.com

    Så SANT!!

    Man måste våga tro, tro på sig själv! Våga hoppa och göra egna val, personliga och egna val.

    Du är så bra Jenny!! Kram på dig <3

Kommentera inlägget här: