mindfulnessmamma

Saker att glädja mig åt

Kategori: Allmänt

 
 
Det är sen fredag. Migränhuvudvärken från igår har hållt i sig under dagen och förvärrats under eftermiddagen och kvällen, för att sedan mattas av igen. Det glädjer jag mig åt verkligen. En befrielse. Inte över, men ändå lugnare.
 
 
 
 
Jag glädjer mig åt att min insändare som idag publicerades i både Kuriren och NSD har mottagits så väl och att jag fått så många fina ord kring den och fina ord överhuvudtaget idag. Det värmer. Det jag inte kände att jag kunde göra på något annat sätt, uppskattades av andra. Det glädjer mig. Jag glädjer mig också åt att texterna publicerades överhuvudtaget.
 
 
 
 
Jag glädjer mig åt att jag har njutit av glass med choklad- och lakritssås och några gelehjärtan för att min kropp ville ha det. Jag glädjer mig att jag kan njuta av det. Jag glädjer mig åt att jag lyssnar till min kropp och ger den det den vill ha. Det är helt okej och inget fel alls med en skål glass bara för att det är så himla gott. Kom ihåg det.
 
 
 
 
Jag glädjer mig åt en avkopplande stund i bastun. Skönt för huvudvärk och onda axlar och nacke.
 
Det är en härlig känsla att stanna upp och glädja sig åt saker, särskilt en dag som egentligen inte är alldeles bra ur må-bra-synpunkt.
 
Jag glädjer mig just nu åt att lyssna igenom musik jag gillar. Jag njuter till exempel av denna underbara.
 
 
 
 
Underbar.
 
 
Kommentera inlägget här: