mindfulnessmamma

Nästan som trolleri

Kategori:

 
 
Den där envisa huvudvärken håller i sig. I morse vaknade jag igen, omtöcknad och med huvudvärk. Jag hade bestämt mig för ett besök på gymmet, men när jag upptäckte den behagliga temperaturen ute bestämde jag mig för en runda ute istället.
 
Det blev en runda med inslag av tempoväxlingar jag inte kört tidigare i år och jag blev påmind om att jag orkar mer än jag tror. Tack F för pepp och coaching längs vägen. Jag vill framåt, men jag behöver också inse att det inte alltid går att springa med den där behagliga leende-på-läpparna-känslan.
 
 
 
 
Jag siktar mot Blodomloppet den 29 maj. 1 mil. Jag siktar mot det och jag siktar vidare. Jag utmanar mig själv och vill prova mina vingar på löparbanorna. Jag är redo för ett lopp och jag är inte rädd för tidtagning längre.
 
Jag mår så mycket bättre efter dagens runda. Det är nästan som trolleri. Som balsam för själen.
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Jota säger:
    2013-02-16 | 17:30:08

    Apropå ditt inlägg i går och vad du skriver idag vill jag bara säga att jag älskar din förmåga att glädjas utav dagliga ting.
    Att ha förmågan att njuta här och nu, det är precis det jag jobbar med just nu.
    Och jag glädjs av att jag har hittat en så härlig blogg som inte slår knut på livet eller är extrem bara njuter av det som får än lycklig.
    Det är livs kvalité tycker jag.
    Äta det man vill, träna om man har lust, utrycka sin åsikt och sprida sin kunskap och erfarenhet när man har något att dela.
    Sluta aldrig att vara du Jenny för du är det så himla bra!
    Ha en fortsatt bra helg!
    Kram lilla jag

  • Helle säger:
    2013-02-16 | 17:48:22
    Bloggadress: http://helleshorna.blogspot.se/

    Härligt att läsa! Fast jag blir förstås lite avundsjuk där jag sitter och snörvlar så att jag skulle kunna väcka björnar i sina iden. Men jag har ju tänkt inleda "säsongen" (jag ska bara springa fyra lopp) med Vårruset i maj och tills dess ska jag nog vara frisk ;).


    Svar: Krya på dig! Vilka lopp blir det?
    Mindfulnessmamma

  • Hanna säger:
    2013-02-16 | 18:20:54
    Bloggadress: http://hannabrunnegard.blogspot.com

    Underbart!! Jag är SÅ glad för dig!!

    Att må bra efter träning är ju en mix av endorfiner och annat härligt... Rid den vågen!!

    Men jag kan ändå inte sluta tänka på att du kanske har brist på D-vitamin, du svarade mig inte på FB...

    Tack för inspo fina fina du!!

    Svar: Jag kan så lite om brister etc egentligen, men berätta gärna mer om just D-vitaminbrist!
    Mindfulnessmamma

  • Helle säger:
    2013-02-17 | 12:22:00
    Bloggadress: http://helleshorna.blogspot.se/

    Tack, det börjar lätta litegrann och jag har ingen feber idag, men det känns fortfarande som om jag har skallen fylld av snor ;). Det blir Vårruset följt av Göteborgsvarvet, följt av Strömstadmilen, följt av Midnattsloppet. Och sen springer vi nog ett halvmilslopp i Portugal om fem veckor också, nu när jag tänker efter.

Kommentera inlägget här: