mindfulnessmamma

Frisk och fri- föreläsning om ätstörningar

Kategori: Allmänt, Ätstörningar

 
 
Nu är jag igång-den första Frisk och fri-föreläsningen är gjord. Förra veckan hade jag den på en grundskola i Luleå för skolpersonal. Det kändes riktigt roligt och givande! Tiden gick mycket fortare än jag trott och jag fick verkligen mersmak. Jag vill föreläsa mer! Det var ett sånt där tillfälle när jag blev påmind om varför jag håller på med ätstörningsrelaterade frågor.
 
 
 
 
 
 
 

Utbildningen/föreläsningen bygger på rubrikerna Om ätstörningar, Självkänsla och självförtroende, bemötande och hälsosamt ledarskap.

 

 

 
 
 
Jag tycker att materialet är väldigt bra och ger mig möjlighet att lägga upp en föreläsning på ett sätt som jag tror ska passa den grupp jag ska möta. Det passar också väldigt bra att blanda egna erfarenheter med materialet. Jag har ytterligare en Frisk och Fri inplanerade. Nästa gång är det dags att möta föräldrar!
 
Kommer du i kontakt med barn och unga i ditt arbete? Arbetar du inom skola, idrott eller föreningsliv? Kanske du är intresserad av Frisk och Fri? I sådana fall tycker jag att du ska kontakta Frisk och fri-riksföreningen mot ätstörningar (tidigare Riksföreningen Anorexi/Bulimi-kontakt)
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: