mindfulnessmamma

Dåligt bemött inom vården

Kategori: Allmänt


Sitter på vår stads jourcentral och väntar på att få träffa en läkare. Jag kom hit för att sköterskan jag pratade med i telefonen bad mig komma hit. Jag behöver min medicin idag för att inte må ännu sämre och de kunde inte hjälpa mig att få ett recept förnyat utan ett besök.

När jag väl kom hit möttes jag av en mycket tvär kvinna som kort förklarade att "vi brukar inte förnya några recept här", trots att jag förklarade att jag blev hänvisad hit. Trots att jag förklarade att jag mår dåligt redan och vet att jag snart mår ännu sämre. Hon konstaterade tvärt att "man måste lära sig att komma ihåg att förnya sina recept i tid". Inte ett leende. Inte ett ord som tydde på den minsta vilja att hjälpa mig.

Vem sätter sig på en jourcentral en söndag för nöjes skull? Tidigare hade jag bara blivit ledsen. Idag tänker jag inte ta någon skit för att jag dyker upp här och ber om hjälp.

Jag mailar högst ansvarig när jag kommer hem-för andra gången vad gäller det här stället.

KOMMENTARER:

  • Facundo Ortiz säger:
    2013-04-28 | 14:39:02

    Tröttsamt men tyvärr blir jag inte förvånad över deras bemötande. Vårdpersonalen verkar sakna mycket empati nuförtiden.

    Svar: Helt galet! Ska inte behöva ta någon skit för att man ber om det som är vårdcentralens uppgift, att hjälpa patienter.
    Mindfulnessmamma

  • Jennie säger:
    2013-04-28 | 17:16:50

    tröttsamt minst sagt. Fick du medicinen till slut? Bra att du för vidare din upplevelse.

    Svar: Ja, bra bemött av en mkt bra, trevlig och erfaren läkare som stöttade mig i att gå vidare! Nu har jag skrivit ett mail direkt till ställets chef.
    Mindfulnessmamma

  • Johanna säger:
    2013-04-29 | 09:01:42
    Bloggadress: http://johanna.livskick.nu

    Verkligen tråkigt... Vad gör såna människor inom vården över huvud taget??

Kommentera inlägget här: