mindfulnessmamma

Dagens lyxstund

Kategori: Allmänt

 
 
Vissa dagar kan det vara särskilt viktigt att lyfta fram något positivt, någon guldstund, något som varit fint med dagen. Eller hur? De är väl just de dagar som inte går till historien som en av de gladaste och en av de mest lättsamma dagarna som vi verkligen behöver påminna oss om någon guldstund.
 
Idag är en sådan dag. En sådan där dag där jag skulle vilja lägga mig under stenen och ha det riktigt mörkt för ett slag. När krafterna runnit ur en och kvar är en kropp utan någon egentlig energi. När jag behöver påminna mig om att det kommer nyare dagar som också kommer att kunna vara bättre dagar.
 
Då. Då är det nog särskilt viktigt om att påminna sig om att det finns något annat bortom det.
 
 
 
 
Min lyxstund idag var besöket hos frissan. Jag har en så trevlig frisör som jag alltid blir så nöjd hos! Idag var det klipp, färg, prat, tidningsläsning, kaffe och choklad! En toppenkombination helt enkelt. Och en underbar frisör har överseende med en glömsk kund som hade glömt sitt Visa-kort hemma vid datorn.
 
Jag vill passa på att strössla en massa tacksamhet över min fina vän Sara och hennes familj, samt mina fina föräldrar som tillsammans såg till att mina barn fick en fin eftermiddag och kväll när jag var på annat håll!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här: