mindfulnessmamma

Styra sitt skepp

Kategori: Allmänt

 
 
 
 
Visst är det ju mycket just det här det handlar om för att inte längre vara så rädd. Visst är det just det här det handlar om för att inte behöva gömma sig när stormen kommer och sedan kika fram och inse att den inte är över? Vi måste möta även stormarna för att bli mindre rädda och till slut kanske vi inte heller längre behöver känna rädsla.
 
Jag har provat mig fram och jag har övat. Tidvis virvlat runt som ett löv som är brunt i kanterna och alldeles tilltufsat av alla de gånger människorna har trampat på det, men ändå insett att även det som är lite skamfilat och trampat på har ett värde att räkna med och kan komma igen.
 
Kanske till och med komma igen med starkare kraft än någonsin.
 
 

KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2012-09-11 | 18:18:30
    Bloggadress: http://vagtillfrihet.blogspot.com

    Så jäkla insiktsfullt och bra skrivet... det är SÅ lätt att ge vika när det blåser... jag vet, för jag är inne i en skitdålig fas som jag roddar upp bäst jag kan.

    Tack för fina insikter... du är så fin och så bra <3

    Svar: Tack, tack, tack Hanna! Jag blir så, så glad över värmande ord. Jag skickar över styrkekramar och kraft till dig i dina jobbiga fas. Det blir bättre. Kram.
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: