mindfulnessmamma

Outgrundligt trött

Kategori: Allmänt

 
Jag är bara så outgrundligt trött. En trötthet jag inte känt på länge. Ungefär som om någon skulle ha slagit mig med något hårt i huvudet. Som om någon skulle behöva slå till igen för att jag skulle vakna till liv igen. En dvalaliknande känsla. Jag tycker inte om det, känslan av att inte riktigt vara med, av att inte riktigt ha befälet i det som sker. Jag tycker inte om att ha samma tålamod som är jag van vid. Jag vill vara pigg och vara tålmodig. Kunna känna lugnet i  att veta att jag kan fokusera på en sak i taget.
 
En annan dag är det så.
 
Nu har oförutsättbara saker inträffat. En resa fick ställas in. Planer omkullkastades. Barnens pappa har jobbat hela helgen. Chock och oro har avlöst varandra. Helgen är fylld av aktiviteter för barnen och jag skulle behöva dela på mig. Stundtals skulle jag vilja kunna skjutsa och hämta parallellt med att krypa ner under filt och somna på momangen.

En annan dag kryper jag ner under en filt. Ikväll kommer jag i alla fall somna fort.
 

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: