mindfulnessmamma

Barn, känslor och tankar

Kategori: Allmänt

 
Det är så mycket barn möter. Det är så mycket att ta in. Det finns så mycket jag skulle vilja skydda mina barn mot, men det ingår ju i livet att också möta det obehagliga och svåra. Världen är inte alla gånger så som jag önskar den vore. Inte alls alla gånger. Ibland är tillvaron bara så hård.
 
Bland det viktigaste för mig är att finnas där för barnen, lyssna, försöka förstå, stå upp för dem och föra deras talan där deras kunskap och erfarenhet inte räcker till. Jag känner mig en del gånger överengagerad, men tänker att jag ändå knappast kan engagera mig för mycket för mina barns ve och väl. Vem ska stå upp för dem om inte deras föräldrar gör det? Jag minns än idag mina barndoms kvällar och hur viktiga samtalen på sängkanten var. Idag är jag den som sitter vid sängkanten eller ligger tätt intill. Rädslor och oro måste få komma fram för att man riktigt ska kunna känna värme av täcket.
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • feministmorsan säger:
    2012-09-12 | 22:25:41
    Bloggadress: http://bloggmorsorna.se/feministmorsan

    Fint skrivet Jenny! Jag är helt med dig. Vi måste bekräfta våra barns känslor. Glada som ledsna. Det är svårt ibland, men oj så viktigt.

Kommentera inlägget här: