mindfulnessmamma

Heja tidningen Förskolan!

Kategori: Allmänt

 
Tidningen Förskolan publicerade en notis om pedagogiska måltider i Luleå Kommun i sitt nyutkomna nummer.
 
 
Jag blir naturligtvis jätteglad över att det skrivs mer om det här! Jag inser alltmer att det kan se till och med värre ut på andra orter i landet, men det är trots det riktigt illa Luleås pedagoger inte ges möjlighet att äta i barngruppen utan att få löneavdrag under dagens samtliga måltider! En förebild behöver vara en förebild under hela dagen.
 
Jag är intresserad av att höra hur det ser ut i övriga delar av landet, vet ni något om det-dela gärna med er av era kunskaper och tankar kring detta till mig. Jag vill att alla barn i vårt avlånga land ska kunna ha ätande sunda förebilder, såväl på förskola, skola och fritids oavsett var i landet de bor. Ekonomi får aldrig går före detta anser jag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

KOMMENTARER:

  • MatildaSodergren säger:
    2012-10-17 | 22:28:32
    Bloggadress: http://matildasodergren.blogg.se

    Vi har i Skellefteå att lunchen får äta pedagogiskt 3/4 dagar, alltså lite mer än en dag i veckan man måste betala/ta med. Sen är det lite oklart kring övriga måltider, men jag antar att regeln är att frukosten är det bara den som kommer allra först som får ta av, eftersom det körs så på vissa. På dessa brukar det också oftast köras med att fröknarna inte äter mellis, isf tex fruktbitarna som blir över eller en halv macka och ursäktar sig mest troligt och förklarar att det beror på väldig hunger.

  • MatildaSodergren säger:
    2012-10-17 | 22:36:14
    Bloggadress: http://matildasodergren.blogg.se

    Var ju inte klar där, råkade skicka iväg för snabbt ;-) haha. Skulle nämligen tillägga där också att på majoriteten av förskolor så brukar mellanmålet ätas av fröknarna! Och där jag var nu under vårterminen och egentligen också skulle fortsatt på, ar det så familjärt och jag hade sån tur att man kunde gå och ta något att äta i princip när man ville och åt allt gratis under arbetstid :-)

Kommentera inlägget här: