mindfulnessmamma

Det sitter inte i vikten eller smalheten

Kategori: Frisk och fri

Det kan vara nära till hands för somliga att emellanåt tro allt skulle bli bättre om man vara gick ner lite i vikt, om man blev lite smalare, om magen bara blev lite plattare. Om man började träna eller om man bara tränade lite mer.

Det kan möjligtvis verkar som att det är lösningen på eventuella problem till en början, men aldrig aldrig på sikt. Det är bara tankarna som kan lura dig att tro att det är så. Tankarna kan spela dig ett spratt och de här tankarna och känslorna är luriga och lömska.

Jag känner mig vackrare idag än förut. Jag är mer tillfreds med min kropp än förut. Jag är mer vän med min kropp idag trots att det var förut jag vägde mindre, var smalare och hade en plattare mage. Låt dig inte luras av dina tankar.

Kommentera inlägget här: