mindfulnessmamma

Det är en annan tid nu

Kategori: Frisk och fri

 

Det är en annan tid nu. Det fanns en tid när jag kunde få mig själv att tro att jag inte tyckte om att äta vissa saker, att det fanns sådant som inte var ämnat för mig. Det var en tid när jag gruvade mig inför middagar, inför kalas, inför allt möjligt som hade med mat och fika att göra. Det var en tid när ätande bar ihopkopplat med skuldkänslor och ångest.

Det är en annan tid nu.

 




Idag bjöd jag sonen på lunch från hamburgerrestaurangen. Mor och som åt båda pommes frites som tillbehör. Fantastiskt gott. I den nya tiden kan jag njuta av varje tugga och kanske mer än om jag alltid kunnat ta det för givet.

 

I den nya tiden har dagens måltider ingenting att göra med varken gårdagens eller morgondagens måltider. I det nya livet är jag fri att ätavad jag vill och när jag vill, utan att må dåligt vare sig före eller efter.

 

KOMMENTARER:

  • Anna säger:
    2012-10-11 | 14:03:43

    Vad härligt att läsa, Jenny!

  • anni säger:
    2012-10-11 | 20:16:10

    Tack för att du är en sån underbar inspirationskälla. Har varit hos läkaren idag och jag fick mig verkligen en tankeställare. Så glad att se att det går att ta sig ut ur skiten! Du inspirerar!

    Svar: Åh, tack så innerligt! Oj, vad glad jag blir av dina ord. Det går det verkligen. Glöm inte det.
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: