mindfulnessmamma

Sjukdag

Kategori: Allmänt

 
Idag är jag hemma från jobbet. En sjukdag med mig själv för ovanlighetens skulle. Igår hände det något märkligt. På två timmar hade det gått från att jag hade lite ont i ena foten till att jag inte kunde gå på den. Det var en väldigt intensiv smärtam, gick inte att belasta foten alls utan att det gjorde för ont och den var alldeles varm. Tidvis hade jag en domnande känslan kring fotleden. Jag har aldrig varit med om något liknande.
 
Till slut kände jag att jag måste ringa sjukvårdsupplysningen som ville att jag skulle komma in omedelbart. Jag hade så ont att jag inte kunde hålla tårarna tillbaka. Nåja, läkaren kunde utesluta något allvarligt, utan det är troligtvis en inflammation i blodkärlen eller en ytlig propp. Nu behandlar jag detta med bland annat en salva och är betydligt bättre idag. Allt kan då tydligen hända och det går inte att förutse vad som ska ske-och tur är nog det!
 
Idag kan jag belasta foten igen, om än inte utan smärta,  och den där intensiva smärtan är över. Jag hoppas att det fortsätter åt rätt håll så att jag bokstavligen är på benen precis som vanligt snart igen!

KOMMENTARER:

Kommentera inlägget här: