mindfulnessmamma

Reportagedags

Kategori: Allmänt

 
I eftermiddags var det alltså dags att träffa Birgitta från Norrbottens Kuriren för ett reportage, om ortorexi och om när träningen går överstyr. Det började med en del fotografering och sedan gick vi vidare till ett café för att fika och samtala! En dubbel epresso och en stor chokladboll med pärlsocker blev det för mig-så gott! Tiden gick egentligen alldeles för fort, för när tiden var mer än inne för att åka och hämta barnen kändes det som att det fanns ännu mer att avhandla. Frågan är väl egentligen om man någonsin känner sig färdig?
 
Ett intressant och trevligt samtal blev det och jag fick återigen en sådan där härlig känsla av tacksamhet i kroppen. En mäktig känsla.
 
Här sitter jag på ett café bland massor med folk och fikar och tycker att det smakar fullkomligt ljuvligt. Här sitter jag och fikar och njuter av det och vet att jag kommer att boka av kvällens inplanerade träningspass för att fixa lite grejer med dottern. Här sitter jag och fikar och gårdagskvällens gofika påverkar mig ingenting alls dagen efter.
 
Det är underbart. Det är verklig frihet.
 
 
 
Kommentera inlägget här: