mindfulnessmamma

Olika typer av ord

Kategori: Allmänt

 
Idag har jag blivit varse om hur olika typer av ord kan påverka en.
 
Egentligen har jag väl blivit påmind om det. Ibland förstår jag mig inte på varför människor säger som de gör, till synes utan en tanke på hur dessa ord kan påverka mottagaren. Jag brukar tänka, att det handlar om sändaren, att den väljer att skicka iväg de där orden mot mig trots att det finns en risk att jag kan uppfatta dem allt annat än bra. Jag kan inte hindra någon annan att säga något. Till viss del kan jag bolla tankar med mig själv för att hjälpa mig själv att inte ta så illa vid mig när några mindre väl valda ord sägs. Till viss del får jag acceptera att de där orden gjorde ont och att jag faktiskt inte förstår varför vissa ord sägs.
 
Ibland så svårt,  jag vill att rätt ska vara rätt och jag vill förstå saker. Livet är dock inte svart eller vitt, det är många gånger kringelikrokigt även om jag ibland önskar lite mer spikrakhet.
 
Sedan finns det de där underbara genomvackra orden som kommer direkt från en annan människas hjärta som värmer mitt hjärta så in i nordens. Idag fick jag några sådana där oändligt fina värmande ord skrivna till mig från en trogen bloggläsare. Till mig. Just till mig. Och jag som bara tycker att jag skriver det som faller mig in, det som ligger mig varmt om hjärtat, det som jag känner starkt för. Tack Hanna!
 
 

KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2012-11-26 | 18:20:13
    Bloggadress: http://vagtillfrihet.blogspot.com

    Åhh jag vågar knappt tro det men om du menar mig fina du... då är det JAG som ska tacka!! DU är en inspirationskälla, en förebild och en fin människa som vågar visa alla sidor av dig själv... inget fönster utan en helhet och det är stort...

    Din blogg och dina ord är viktiga, fortsätt vara just DU...

    Kram

    Svar: Såklart jag menar DIG-just du! Jag blir verkligen jätterörd när du skriver så fint om mig och det jag skriver. Kan knappt tro att det är sant heller! =)
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: