mindfulnessmamma

Man upphör aldrig att förvånas

Kategori: Allmänt

 
 
Det är ju ett säg i sig att man aldrig upphör att förvånas. Det ligger mycket i det.
 
Idag kom orden över mig, jag upphör aldrig att förvånas.
 
Det är verkligen både och det där. Det kan vara så härligt underbart att livet kan överraska och att man aldrig riktigt vet säkert hur saker och ting ska bli, men det kan ibland också vara så tröttsamt att en gräns man trodde var nådd visar sig kunna tänjas på ännu mer.
 
Att inta ett accepterande förhållningssätt är i sådana fall väldigt bra, men ibland så väldigt svårt att inta. Ibland kan man hamna i ältande och gnällande. Det gäller att hejda sig och påminna sig om vad man faktiskt kan påverka och förändra och vad som faktiskt "bara" är att acceptera.
 
Dagens meditationsstund från meditationsutmaningen har jag kvar att göra-den kan säkert göra mig väldigt gott just ikväll när det finns saker som irriterar mig som jag i själva verket inte kan göra så mycket åt.
 
 

KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2012-11-23 | 08:15:33
    Bloggadress: http://vagtillfrihet.blogspot.com

    Du är så klok fina J!

    Jag och maken pratar ofta om dig hemma, peppas av ditt mediterande och ditt tänk!


    Kram och tack för att du är just DU!!

    Svar: Himmel så glad jag blir! Åh, vad det vore roligt att få träffa dig någon gång framöver i livet! <3
    Mindfulnessmamma

Kommentera inlägget här: