mindfulnessmamma

Hur mår du?

Kategori: Mindfulness


Jag känner mig en aning trött på det där att allt ska vara så bra hela tiden. Livet är inte spikrakt och livet innehåller toppar och dalar. Mer eller mindre.

Det finns de som frågar "Hur mår du?" men i själva verket inte riktigt är beredda på svaret. Om svaret inte är bra.

Det är så skönt med människor man man svara "sådär" eller "okej" till. Ibland vill jag vidareutveckla det, ibland inte. Häromdagen konverserade jag med en person. Båda två hade vi en "okej" dag och kunde säga det till den andra. Okomplicerat och skönt.

Det är okej med mindre bra dagar. Precis lika okej som med toppendagar.

KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2012-11-09 | 08:52:39
    Bloggadress: http://vagtillfrihet.blogspot.com

    Ibland behöver man bara en stor varm kram....


    KRAM

    Svar: Ja, det behöver man verkligen! Kram på dig.
    Mindfulnessmamma

  • Bundle säger:
    2012-11-11 | 15:36:12
    Bloggadress: http://enmammaskampmotbulimi.blogspot.se/

    Precis det där har jag också tänkt på. Förut var jag en sådan som jämt svarade kvittrande att allt var bra, även om det inte var det. Nu har jag börjat svara ärligt när folk frågar, som "sådär" "det kunde varit bättre" "känner mig lite låg nu" eller något liknande. Det känns skönt tycker jag, för då behöver man inte gå runt med en glad fasad hela dagarna, för det tar också på krafterna.

Kommentera inlägget här: