mindfulnessmamma

Håll utkik-reportage på gång!

Kategori:

 
Minns ni att jag skrev om artikeln jag ska medverka i som handlar om ortorexi och om när träningen går överstyr? Jag gillar verkligen när en journalist är så mån om att det ska kännas bra för den som medverkar och verkligen visar förståelse för den medverkandes önskemål. Så känner jag verkligen med Birgitta på Norrbottens Kuriren. Att hon lyssnar till min röst och respekterar mina gränser. Mina önskemål. Mina tankar.
 
Jag vill alltid vara mycket noga med hur sådana här ämnen framställs, vilka saker som lyfts fram och på vilket sätt. Hur läsarna kommer att kunna uppfatta det de läser är viktigt för mig. Att ingen blir illa berörd går inte att undvika och det kan vara bra i sig, för de här ämnena är inte lätta. Men de som läser vill jag ska förstå att det som beskrivs inte är något eftersträvansvärt, ingenting beundransvärt. Jag vill inte att någon ska triggas, bara kunna peppa någon till att friskare liv och också kunna ge lite mer förståelse till de som är oinsatta och vill veta mer.
 
På lördag är tanken att reportaget ska publiceras-så håll utkik! Jag kommer naturligtvis länka till det när det är möligt.
 
 
 

KOMMENTARER:

  • Marion säger:
    2012-11-29 | 21:01:44
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Oj vad spännande, det ska jag absolut läsa.

    Snygg blogg förresten!

Kommentera inlägget här: