mindfulnessmamma

Stryka

Kategori: Må bra


Tänk att det som kan stressa upp en vid ett annat tillfälle vara avstressande.





Högen i tvättstugan med rena kläder, som ideligen påminner mig om att det finns så mycket kläder som väntar på strykning. Ikväll tog jag tag i den och blev påmind om att strykning kan vara avkopplande, ja rent av avstressande. Det är skönt att se hur släta och fina klädesplaggen blir och sedan kunna hänga in plagg efter plagg i garderoben. Bara ägna sig åt strykningen, ingenting annat.  Det finns gott om kläder kvar att stryka, men det är betydligt mindre kvar än innan jag började ikväll.

KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2012-05-30 | 23:35:42
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se/

    Sv; taaack vännen. Jag älskar text, bild och form.

    Göra collage är jättekul!

    Hade lite ont om tid nu bara, måste skynda i säng!

    : D



    Stor kram!

    Ps. Du får gääärna komma med på onsdagsmys om du vill. Kram Åsa. Ds.

  • Helle säger:
    2012-05-31 | 19:55:30
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Själv äger man (kvinna) inte ens en strykbräda, utan det enda strykjärnet används till är att stryka pärlplattor lite då och då. När jag blir vuxen (och äger färre bandtröjor och fler skjortor) ska jag också börja stryka kläder ;)!

Kommentera inlägget här: