mindfulnessmamma

Stolt mamma

Kategori: Barn och familjeliv


Hemkommen från sonens klass redovisning.
Vi bjöds på ett axplock av deras arbete i kultur under detta läsår.
Så fantastiskt roligt och intressant att få följa med på en 1-timme lång
resa genom tiden och världen.
Kulturämnena är verkligen en skattkista fylld med saker att upptäcka och lära.



Sonen tyckte själv att han hade fått det bästa området av de alla att redovisa.
Han berättade om talens historia och om de romerska siffrorna.
Han var allt pirrig i magen inför detta och jag satt fullt koncenterarad och lyssnade på honom.
Han fixade det galant.
Jag känner mig så, så stolt över honom!

KOMMENTARER:

  • Helle säger:
    2012-05-22 | 21:26:06
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Åh, jag förstår verkligen att du är stolt! Och jag längtar själv till att sonen ska börja skolan, även om det förstås är lite skrämmande också.



    sv: Jag ska springa Strömstadmilen (fast deras 5 km-lopp) i juli, veckan därpå en mil i Varberg och sen blir det Midnattsloppet i Gbg i augusti innan jag avrundar med Lidingöloppets millopp i slutet av september.



    Tack så mycket, jag hade min bästa födelsedag på många år!



    Kram

  • Helle säger:
    2012-05-22 | 22:12:59
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Jag sprang mycket som barn, tävlade en del då men har aldrig gjort det som vuxen. Har däremot tränat över 7 mil/vecka och kunnat springa om de flesta motionärer häromkring ;)!



    Jag har mycket gratis med ett naturligt bra löparsteg (neutral fotnedsättning) och har aldrig haft problem med mina benhinnor trots ganska stor träningsmängd och slarv med såväl styrketräning som stretch, så tyvärr har jag inte mycket vettigt att komma med när det gäller underbenssmärtor utom det klassiska med välanpassade skor. Jag har lagt ut många tusenlappar på mina skor de senaste åren, men det har förmodligen varit värt det med tanke på att jag aldrig fått ont. Har tre olika par till utomhuslöpning och två till inomhusdito, tur att jag till vardags är så lite skofixerad som en kvinna någonsin kan vara ;).

  • Marion säger:
    2012-05-23 | 10:11:52
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Klart du ska vara stolt, du har så duktiga och fina barn.

Kommentera inlägget här: