mindfulnessmamma

Sina egna behov

Kategori: Tänkvärda ord


Kvällens tänkvärda är ord av Nina Jansdotter!
Detta är något att verkligen påminna sig själv om.





Jag har varit en sådan person som har känt att omsorg om mig själv och att vara egoistisk haft likhetstecken mellan sig. Jag har känt mig ego när jag gett bra saker till mig själv, när jag satt gränser och sagt nej. Skuldkänslor och skamkänslor har varit alldeles för nära till hands och kommit på alldeles fel ställen.  Lyckligtvis är det in så längre. 

Jag kan få resonera med mig själv, tala mig själv tillrätta emellanåt, men jag vet att min omsorg om mig själv är en förutsättning för att jag ska kunna ge så mycket omsorg till andra som jag faktiskt vill. Annars orkar jag inte i längden. 

Idag vet jag att det är sunt och klokt att ta hänsyn till sina egna behov och att mina behov är precis lika viktiga som andras. Dina behov är precis lika viktiga som alla andras-glöm inte det!

 

KOMMENTARER:

  • Hanna säger:
    2012-05-17 | 13:59:07
    Bloggadress: http://vagtillfrihet.blogspot.com

    Så himla sant och så himla SVÅRT!!



    Jag har själv enormt svårt med just egenempatin, jag överöser mina patienter med den, jag överöser familjen med den och sen är det som att det är tomt, inga reserver och inget kvar till mig själv...



    Helt klart en tankeställare... tack fina och kloka du!



    <3

Kommentera inlägget här: