mindfulnessmamma

Redo för skolavslutning

Kategori: Barn och familjeliv


Första skolavslutningen för dottern närmar sig,
första gången hon ska få sommarlov
och jag vet att jag kommer bli lika rörd
som jag blivit tidigare år när sonen haft skolavslutning.

Två barn på samma skolavslutning
kanske gör allt bara dubbelt så känslosamt.
Det är något väldigt speciellt det där med skolavslutningar.
Såväl som fröken och som föräldrer blir jag väldigt rörd,
det är så påtagligt vackert och nära allt.




Denna ljuvliga klänning från Hafva kommer att bäras av dottern på skolavslutningen,
så ljuvlig, så fin modell och så skön.
Hon provade klänningar i olika mönster och när hon tog på sig en klänning
konstaterade hon hur skön den kändes mot kroppen.
Och jag förstår,
jag hade gärna haft dessa klänningar på mig om de bara funnits i vuxenstorlek.


KOMMENTARER:

  • Åsa säger:
    2012-05-25 | 19:21:05
    Bloggadress: http://hafva.blogg.se/

    Vad fina rader du har skrivit.. jag blev rörd (ang avslutningen).. och du.. jag har redan sagt till tjejerna (döttrarna) att jag kommer att grina på skolavslutningen.. hihi..

    Det är så känsloladdat, så vackert, så äkta.

    Tack också, för fina rader om klänningen/Hafva.

    Jag har länkat till dig, hoppas att det var OK.

    Kram!

  • Marion säger:
    2012-05-25 | 20:49:55
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    Men så söt, hon kommer vara underbar.

Kommentera inlägget här: