mindfulnessmamma

På mammas jobb

Kategori: Barn och familjeliv


Idag har jag haft dotra min med mig på jobbet under förmiddagen. Då och då hälsar hon på en liten stund på morgonen innan hon själv börjar sin skoldag, men idag hade hon fått lov att vara med några timmar under förmiddagen. Hon såg verkligen fram emot att vara med mig och småbarnen på utflykt. Ryggsäcken packades på morgonen med diverse ätbart inför utflykten. Vi promenerade iväg till ett skogsområde i närheten av förskolan där jag jobbar och hon trivdes så.







Det var en sådan glädje även för mig som mamma att se hur hon njöt av att få följa med, att få sitta där på muren och hålla om barnen, fika och sedan leka i skogen. Hon är så mån om de yngre barnen och kan inte nog betona att hon älskar småbarn.

KOMMENTARER:

  • Helle säger:
    2012-05-09 | 21:06:53
    Bloggadress: http://bullochjag.blogspot.com

    Åh, vad det låter mysigt! Själv har man en snart sex år gammal kille som inte är så överdrivet förtjust i yngre barn och som bestämt säger att han aldrig ska ha några syskon. Eller jo, en gång bad han om en storebror!

  • Marion säger:
    2012-05-10 | 21:39:06
    Bloggadress: http://marionsblogg.blogg.se/

    En blivande pedagog kanske?

Kommentera inlägget här: